„ZENÉS JÁTÉK” - TABLÓ

Bessenyei Ferenc zenés darabokban

Bal oldal:
Állatkerti Szabadtéri Színpad, 1956., Bob herceg
- Sárdy Jánossal
Budai Parkszínpad, 1973., Gül Baba
- Lehoczky Zsuzsával és Pádua Ildikóval
Margitszigeti Szabadtéri Színpad, 1985.,
  Csárdáskirálynő
- Kállay Borival és Berkes Jánossal
Városmajori Színpad, 1972., A szabin nők
  elrablása
- Bilicsi Tivadarral

Jobb oldal:
Szegedi Szabadtéri Színpad, 1975., Háry János
Margitszigeti Szabadtéri Színpad, 1985.,
  Csárdáskirálynő
- Törőcsik Marival
Városmajori Színpad, 1972., A szabin nők
  elrablása
- Tolnay Klárival
Nemzeti Színház, 1992., János vitéz
- Gulyás Dénessel

„A legkedvesebb nyári kirándulásom ez a dalos, színes, szívet melengető vidám komédiázás. Nemcsak a nézőket akarom szórakoztatni, hanem magam is szórakozom a víg játékon. Az igazi prózai színész, ha vidám munka területére hívják, ott is jól érzi magát.”

ka.: Bessenyei Ferenc – Pomponius
A Bob hercegre készül az Állatkerti Színpad
Film és Mozi, 1956. július 6.


„…a színész és énekes generációk legkiválóbbjai keltették életre Háry Jánost még Kodály életében, emiatt ehhez nekem nagyon tisztességesen fel kell készülnöm. Különben nálam az éneklés mindig kampányszerűen áll elő. Mert, aki állandóan ezzel foglalkozik, annak >készen vannak< ezek a hangok, nekem ezt elő kell állítani valamiből… Állandóan föltételezik, hogy nekem is készen vannak, csak azt nem tudják, hogy milyen halálfélelem előzi meg, hogy valóban készen is legyenek. De hát éppen ezért szép feladat, szeretnék az elődökhöz méltón viselkedni ebben a szerepben, sőt, hogyha lehetne, ha szerencsénk van, akkor egy kicsit a zene szintjére emelni a szövegkönyvet. Fontos volna, hogy a színdarab is érvényesüljön!”

Rádióbeszélgetés Bessenyei Ferenccel
Reggeli Krónika, Kossuth Rádió 1975. augusztus 9.


„– Óriási az érdeklődés, s ezt a sok tekintetben meglepőnek tetsző szereposztás is magyarázza.”
– Ezek rossz beidegződések. Én semmi meglepőt nem látok benne, mert, kérdem, mi a meglepő abban, ha Kálmán György eljátszik egy Habsburg herceget? Nem egy kretént, de a darab egyik fontos figuráját. És a többiek: Bessenyei, Agárdi, Törőcsik Mari? Mind egy-egy hatalmas személyiség! Márpedig operettet játszani személyiségek nélkül nem lehet. (..)
Magyarországon a következő három dologhoz ért mindenki: a futballhoz, a Bánk bánhoz és A csárdáskirálynőhöz…”

Az elegancia gondolkodásmódot jelent, s nem pózokat
Mihalicza Tamás beszélgetése Garas Dezsővel
Pesti Műsor, 1985. július 3.)


VISSZA